15 Nisan 2012 Pazar

Sizin de Çocuğunuzun alerjileri var mı?

Ali'm bizi alerjileriyle doğduktan yaklaşık 15 gün sonra, ilk olarak kol bileklerinde görmeye başladığımız kızarıklıklarla tanıştırdı. O zaman çok acemiyiz, daha anneliğe-babalığa adapte olmaya çalışırken çocuğun kolundaki tuhaf ama içimizi acıtan bu kızarıklıklara anlam verememiştik. Resmen su dökülmüşte haşlanmış gibi büyük kızarıklıklar vardı. Hemen doktorumuza danıştık. Detaylı incelemelerden sonra Ali'de seboreik dermatit / atopik egzama adı altında tamamen alerjik bünyeli çocuklarda görülen bir rahatsızlık olduğunun teşhisi konuldu.

Bahsettiğim ilk zamanlardaki resimlerini buldum da. Ne kadar kötü görünüyor değil mi:(((





Daha ilerleyen aylarda/yaşlarda detaylı allerji testlerinin yapılmasına karar verilmişti.Bu arada ben emzirme döneminde olduğum için alerji yapacak yiyecekler yememeye de özen gösteriyordum. Ara sıra çocuktaki sıkıntı fazlalaşınca bana da bir alerji iğnesi yapılıyordu ki emzirirken sütümden bebeğe geçsin ve rahatlasın diye.

Her neyse uzun lafın kısası çok sancılı ve sıkıntılı günler geçirdik aslında ve hala da çocuğumun alerjik durumu devam etmekte. 3 yaşını geçince ciltte çok detaylı allerji testleri yapıldı. En çok zeytin ağacı polenine, ev tozlarına, güneşe, çileğe, kiviye, portakala, domatese, kakaoya, içinde katkı olan tüm yiyeceklere(çubuk kraker, cicibebe bisküvisi, çikolata, ayıcık jelibon şekerler v.b.gibi) allerjisi çıktı.Vücudunun çeşitli bölgelerinde yediği yiyeceklerle, dış etkenlerle alakalı kızarıklıklar, dökülmeler artmakta veya azalmakta. Maalesef hiç bırakmadan alerji şurupları kullanıyoruz. Durum çok artarsa iğnesi var onu yaptırıyoruz. Zaman zaman da gerek doktor kontrolünde buharlı oksijen maskesi cihazı, gerekse evde manuel kullanabilen fısfıs spreylerin sıkıldığı maskeden taktığımız zamanlar oluyor. Yani fıs fısı maskeye pompalayıp ordan çocuk içine çekiyor bir süre:((

5 yorum:

  1. Aahhh canim ya, kiyamam ben ona, cok gecmis olsun canim, umarim zamanla buyudukce tedavi olabilen bir alerji cinsidir. Benim de fermantasyonlu yiyeceklere karsi alerjim olusmustu UK de ilk yasadigim donem sonucu, ellerimde, kasinir kizarirdi, kortizonlu kremler kullaninca gecerdi. Ama son zamanlarda yok oldular, argan yagli kremler iyi geliyor olabilir diye dusunuyorum cunku yakinda kullanmaya basladim ve ellerimde artik hic kasinti olmuyor peynir yogurt sarabi abartsam da, bir doktora sor argan yagini bence, cok guzel nimetleri var. Ben LUSH tan aldim iki tane, ellerim nasil yumusacik oldu, cok kururlardi, o da gecti, haftada bir iki de sursem yetiyor. Ali icin uymaz derlerse de sana cok tavsiye ederim, kokusu da cok guzel.

    YanıtlaSil
  2. Canim ben de senin icin ayni seyleri dusunuyorum, ictensin, comertsin dusuncelerini ifade ederken, ici-disi guzel insanlardansin. Senin bahsettigin yagi hic duymamistim, bir yere not aliyorum. Ben tek argan yagi hic kullanmadim, bir de taklitleri oluyor diye duydum daha ucuza satilan. Benim kullandigim LUSH urununun icinde baska seyler de var ama en onemli parcalardan biri argan yagi. Bir sur bakalim nasil gelecek, yolun lush u duserse de sorarsin argan yagli el krem ve conditionarini.

    YanıtlaSil
  3. selam :)
    şimdi bu bloguna da ilk kez göz atıyorum. Aliko ne tatlı ne yakışıklı bir minik beyefendi öyle :) maşallah :)

    YanıtlaSil
  4. bende de egzama var nasıl kaşınıyorum bazen .

    bazen bu ne yaa kaşın kaşınnnn diye üzülüyorum hatta.

    oğlumda da küçükken güneş alerjisi vardı şimdilerde de egzama .

    erkek kardeşimde çocukken egzama öyle fazlaydı ki elleri boş bir çuval gibi olurdu. aklıma geldikçe üzülüyorum .

    egzama ailesi gibiyiz yani .

    Allah hepimize şifa versin.

    üzüldüm yaa

    YanıtlaSil
  5. @Kibritçi kız, sorma çok zor bir rahatsızlık. O kaşıntılar ve verdiği sıkıntı ve acılar onu zaman zaman çok hırçın yapmakta.Benim oğlumda da güneş allerjisi var. Satt 5 gibi denize götürüyorum evden çıkmadan yarım saat önce 50+ güne kremimizi sürüyoruz ve deniz kenarında da manyaklar gibi sık sık çocuğu yağlıyorum ama gel gör ki 2 gündür yine güneş alerjimiz tavan yaptı:(( off ki ne offf. Allah şifa versin size de bize de, nerde sıkıntılı-hasta insan verse herkese.

    YanıtlaSil